پسران بمپور

banner ads banner ads banner ads banner ads
  • m.gh.raician
  • 1398/02/30
  • 423 بازدید
  • 0 نظر
1. خرید کارت های انطباق پذیر SD
همه کارت های microSD مناسب همه اسلات کارت microSD هستند، اما همه کار نمی کنند. چهار فرمت مختلف کارت و استانداردهای مختلف وجود دارد و این سازگاری را تعیین می کند.

سه فرمت اصلی که شما احتمالا قبلا آن را آشنا کرده اید SD، SDHC و SDXC (یا microSD، microSDHC و کارت های microSDXC-micro و full-size بر اساس همان مشخصات هستند). فرمت چهارم SDUC است. این در ماه ژوئن 2018 اعلام شد، و قبل از اینکه کارتها در دسترس باشند، مدتی طول خواهد کشید.

هر فرمت در مشخصات SD تعریف شده است، اما آنها به همان شیوه کار نمی کنند. در نتیجه، فرمت ها با هم سازگار نیستند. شما نمی توانید از کارت های جدیدتر در سخت افزار استفاده کنید که تنها از فرمت های قدیمی پشتیبانی می کند.

تفاوت بین فرمت ها قابل توجه است:

microSD: دارای ظرفیت تا 2 گیگابایت است و در هر اسلات میکرو اس دی کار می کند.
microSDHC: دارای ظرفیت بیش از 2 گیگابایتی و حداکثر 32 گیگابایت است و در سختافزارهایی که از SDHC و SDXC پشتیبانی می کند، کار می کند.
microSDXC: دارای ظرفیت بیش از 32 گیگابایت و تا 2 گیگاهرتز است (اگرچه در زمان نوشتن، 1TB بزرگترین کارت در دسترس است) و تنها در دستگاه های سازگار با SDXC پشتیبانی می شود.
microSDUC: پشتیبانی از کارت های تا 128TB، و به یک دستگاه سازگار نیاز دارد.

علاوه بر بررسی اینکه فرمت کارت با سخت افزار شما سازگار است، باید چندین جزئیات دیگر را نیز بررسی کنید.

ظرفیت

اولا سختافزار هایی که از اسلات های microSDXC پشتیبانی می کنند به طور خودکار از هر اندازه کارت در این فرمت پشتیبانی نمی کنند. برای مثال، Galaxy S9 سامسونگ رسما از کارت های تا 400 گیگابایت پشتیبانی می کند. تضمینی وجود ندارد که کارت 512 گیگابایتی شما کار کند.


و اگر قصد دارید کارت microSD خود را با رایانه خود در هر نقطه از خود بکار ببرید، برای مثال، برای انتقال فایل ها روی و خاموش، همچنین باید اطمینان حاصل کنید که رایانه شما از سیستم فایل پشتیبانی می کند که کارت با آن فرمت شده است. کارت های MicroSDXC به طور پیش فرض از سیستم exFAT استفاده می کنند. ویندوز آن را برای بیش از یک دهه پشتیبانی کرده است، اما MacOS تنها از نسخه 10.6.5 (Snow Leopard) پشتیبانی می کند.

سرعت فوق العاده بالا

فرمت های SDHC و SDXC می توانند مدارات سریعتر و سریعتر UHS را پشتیبانی کنند که داده ها را با سرعت بیشتری حرکت می دهند. سه نسخه UHS عبارتند از UHS-I (با سرعت اتوبوس تا 104MBps)، UHS-II (تا 312MBps) و UHS-III (تا 624MBps).

برای بهره مندی از افزایش عملکرد UHS، سخت افزار شما نیاز به پشتیبانی از آن دارد. کارت حافظه UHS در اسلات های قدیمیتر کار می کند اما با سرعت اتوبوس کاهش یافته با سرعت 25MBps.

2. انتخاب سرعت اشتباه


دیدگاه ارسال شده است

نمایش / مخفی کردن دیدگاه ها